Niedoszły architekt, Edward Yang za pośrednictwem swojego wczesnego filmu spotyka architekta Michelangelo Antonioniego. W ich kinie przestrzeń opowiada historie, miasto wymyśla nastroje. Yang tworzy złożoną narracyjną strukturę, łącząc losy niczym ze sobą niezwiązanych postaci. W jej centrum znajduje się dwójka artystów - pisarka w
cyniczne wygłupy złodziejki z półświatka niszczą dobrego człowieka; smutny moralitet o cudzych kosztach czyjegoś bezmyślnego nihilizmu; Yang nie kręci 'postmodernistycznego poematu o mieście', wbrew inkantacjom krytyków unikających najprostszych kryteriów etycznych; kręci film o ludziach, ich relacji zaufania i o tym,...
więcejfilm moim skromnym zdaniem, zjada cala nowa fale francuska, jesli chodzi o plot i writing samych postaci i fabuly, dochodzi do tego sporo symboliki zwiazany z roznymi warstwami spolecznymi (ale zeby zrozumiec glowna linie fabularna nie trzeba zaczytywac sie w wiki), zakonczenie jest BARDZO dobre i satysfakcjonujace,...
więcej